Wednesday 27 April 2011

EXERCISE DI LUAR GYM

Hye blogger…


kaki yang comey..

antara kambing2 yang berkeliaran kat padang.. hehe


. . . . . .  Huh!! Penat giler hari nie.. sejak ade kat kampung nie, x sehari pun saya terlepas tuk pi kandang kambing family saya.. ehehhe, best sangat berkejaran dengan kambing.. tiap2 pagi, mummy saya akan kejutkan saya tuk teman dye pi keluarkan kambing dari kandangnye.. biasanye, mak yang akan kuarkan, ikat kambing2 tuh.. saya tengok jee. Takut! Hehehe n then, petang plak, saya ikot mummy pi bukak ikatan kambing tuh n “hambat”  dye masuh kandang balik,.. seronok sangat2 berkejaran kat padang tempat diorang meragut  rumput… 



. . . . . .  saya nie kan, setiap kali jejakkan kaki kat kandang kambing tuh, msti diorang x berani nak wat bising.. huhu sebabnye saya suka buli kambing2 tuh, bile dye dah naik kandang, saya halau balik dye turun bawah.. huhuu, then, mama dari bawah, halau balik ne katas, last2 kambing tuh takut dh nak pi mne.. terdiam jee dye kat tangga tuh,.. hehehehe.. then, kalau mama saya tambat kambing tuh kat bawah kandang, saya akan siram kambing tuh dari atas.. bak kata org tua2, kambing tu dikatakan takut pada air.. saya pun ape lagi, siram r, bagi dye mandi sikit, lame sangat x mandi.. patut r bau buchuk!!! Hehehe, then, saya lebih suka bercakap dengan kambing2 nie, diorang mesti pelik kn bile saya bercakap dengan dye, tapi saya suka tengok muke diorang yang tercengang bile tengok saya becakap dengan diorang.. hehhehehe

terdiam kekenyangan

nie la fevret kambing.. huhu

. . . . . . . wanna know something? Setiap ekor kambing2 nie, ade name masing2 taw…. Emm, pasal name tuh, ade yg boley bgthu, ade yg x bley bghtu.. hehe, takut akan meragut ketenangan org.. huhuhu .. Nie ade skit saya snap2 sementara mak saya tengah sibuk menghalau kambing naik ke kandang.. heeeee


so busy mummy..

kaki tersangkut yep..


shuh shuh shuh..
lari kawan2, nenek kejar!! huhu

masuk2, dah malam..

lariiiiI!!

inilah si jongang ku, pandai ber'pose taw.. huhuhu


panjang lehernya menunggu makanan.. hihi

jongang jongang jongang.. hihihi  


say cheese




. . . . .. . .  seronok sangat, tapi kalau hari2 macam nie, bosan gak.. hehehe, sampai bile nak mengadap kambing2 yang busuk2 tu ha.. hehehe, x tahu nak bersyukur la saya nie, kalau bukan sebab kambing tuh, xkan la saya boley dapat hadiah dari ayah saya.. macam2 plak tuh hadiah yang dye bagi… bersyukurlah siti hajar anak pak cik  hasim n puan rafeah ooi.. heee ;)

(*_*)"


No comments: